יום רביעי, 11 במאי 2011

קהלת - שמש על שדה קוצים (2011)

אלבום הבכורה של הלהקה הישראלית.
הלהקה מורכבת מיואב אבידן על התופים, נדב דירקטור על הקלידים והסקסופון, אור דיין על הבס ואיתמר הנרי על הגיטרה והשירה. אור ואיתמר נפגשו עוד בתיכון והחלו לנגן ביחד, ולפני כשנה וחצי חברו אליהם יואב ונדב והושלמה הרכבת הלהקה. איתמר הוא היוצר האומנותי העיקרי והוא אחראי על רוב הכתיבה וההלחנה, אור הוא האחראי מהצד הניהולי ואת העיבוד המוזיקלי עושים כל חברי ההרכב ביחד.
פרוגרסיב רוק.



הדיסק עולה חמישה שקלים ואפשר לקנות אותו דיגיטלית באיזה פורמט שתרצו (MP3 או FLAC לדוגמה).
הלהקה הסכימה שאשים את הדיסק להורדה ושמתי אותו, כמו את כל הריפים שאני עושה, בפורמט MP3 באיכות 192KBPS.
אתם יכולים להוריד אותו ולקבל אותו באיכות טובה, או לקנות אותו (זה רק חמישה שקלים), לתמוך בלהקה ולקבל אותו באיכות מעולה, הבחירה שלכם.

לקנייה
להורדה

יום שלישי, 10 במאי 2011

רמי פורטיס - פלונטר (1978)

פוסט יום-הולדת אורח של מישל, מזל טוב!














אלבום הבכורה של הזמר הישראלי.
רמי פורטיס נחשב לאחד המוזיקאים הגדולים והחשובים בז'אנרי הרוק, הרוק האלטרנטיבי והפאנק בישראל. הוא פעל מוזיקלית באופן רצוף בין השנים 1978 -2001, ובכל התקופה ההיא, מאז ועד היום מופיע תדיר על הבמות ברחבי הארץ.

פורטיס התחיל בתור תאורן במופעי להקת "תמוז". אריאל זילבר הזמין אותו לשיר את שירו "אינקובטור" באחת החזרות ולאחר מכן הופיע איתו בהפסקות ההופעה שלהם.
בשנת 1978 הוציא את אלבום הבכורה שלו, שבאופן בולט במוזיקה הישראלית באותה תקופה הושפע רבות מאמנים עכשווים מחו"ל. רוב המילים באלבום נכתבו ע"י סמי בירנבך, שלאחר מכן יהיה שותפו של פורטיס בלהקת מינימל קומפט, והם עוסקים בנושאים שנחשבו לרגישים באותה תקופה. המוזיקה באלבום נחשבה לרועשת ופרועה וברדיו השמיעו בזמן אמת רק שיר אחד מתוך האלבום, "שמש לך מצפים",שהוא בלדה שקטה. אחרי יציאת האלבום זכה פורטיס לכינויו "משוגע" והוא עזר לייסד את סצנת הפאנק בתל-אביב של תחילת שנות השמונים, למרות שהוא מעולם לא הגדיר עצמו כפאנקיסט.
בשנת 1984 הצטרף פורטיס ללהקת "מינימל קומפקט" וחבר חזרה לסמי בירנבך, סחרוף ושפיגל, והוציא איתם את שלושת האלבומים האחרונים של הלהקה.
עם פירוק "מינימל קומפקט", חזרו סחרוף ופורטיס לארץ והתחילו לעבוד על פרוייקט "פורטיסחרוף". ב1988 יצא אלבומם הראשון, "סיפורים מהקופסה", שגם הוא נחשב לפורץ דרך והיה האלבום הראשון שיצא בלייבל העצמאי "נענע דיסק".
פורטיס גם השתתף באלבום הבכורה של סחרוף, "הכל או כלום", שיצא ב1991, וכתב לו את השירים "חלליות" ו "אמונה עיוורת".
בשנת 1994 הקים את להקת "האחים פורטיס" עם עמיר "ג'נגו" רוסיאנו ויובל שפריר, והם הוציאו שני אלבומים.
בהמשך הוציא פורטיס עוד שני אלבומים, "חצי אוטומטי" (2001) ו "על המשמרת" (2006).
בשנת 2008, במלאת 30 לאלבום הבכורה שלו, הוא יצא במהדורה מיוחדת הכוללת 8 רצועות בונוס שהוקלטו באותה התקופה ולא נכנסו לאלבום, וזוהי הגרסה שנתנת להורדה.
רוק אלטרנטיבי עם השפעות של פאנק.

'רד מעל מסך הטלוויזיה שלי'


להורדה