יום שני, 5 במרץ 2012

(The Meatballs - The Meatballs EP (2012














אי.פי בכורה ללהקה הישראלית.
גאראג' רוק.



להורדה

יום ראשון, 4 במרץ 2012

המכשפות - עד העונג הבא (1994)

פוסט יום-הולדת אורח של אליס, מזל טוב!














אלבום הבכורה של הלהקה הישראלית.
הלהקה הוקמה בשנת 1992 ע"י ענבל פרלמוטר (גיטרה ושירה), יפעת נץ (בס ושירה) ויעל כהן (תופים ושירה), ונכנסה לתודעה בשנת 1993, כשהופיעה בפסיטבל עין גב בקאוור ל"קסם על ים כנרת", שזיכה את הלהקה במחמאות ממנחת הטקס, נעמי שמר.
בשנת 1994 הוקלט ויצא אלבום הבכורה של הלהקה בהפקתה של קורין אלאל, שליוותה את הלהקה ברוב שנות פעילותה, והוא זכה לתקליט זהב בזמן קצר מרגע יציאתו. באלבום השתתפו, בנוסף לקורין אלאל, גם אלונה דניאל ודנה ברגר בקולות רגע בכמה רצועות.
שנה לאחר מכן, בשנת 1995, הקליטה והוציאה הלהקה את אלבומה השני, "זמנים מוזרים", שלא זכה להצלחה מסחרית בזמנו, אך נחשב ביחד עם האלבום הראשון לשיא פעילותה של הלהקה.
לאחר הוצאת האלבום השני, נהגה הלהקה להופיע ברחבי הארץ, ובין השאר גם חיממה את ביורק בהופעתה בקיסריה.
בשנת 1996, הוציאה הלהקה אי.פי בשם "המכשפות מתכסות", שכלל 7 קאוורים שהלהקה נהגה לבצע, וביניהם "קסם על ים כנרת", "הלילות הקסומים" ו"ערפד" שנכתב ע"י אלונה דניאל במקור. פרלמוטר רצתה להכניס לאי.פי גם את השיר "סוויט דרימס" של היורתמיקס, אך בעיית זכויות יוצרים הטילה וטו על החלטה. פרלמוטר לא נכנעה, והוציאה קלטת מחתרתית שכללה את הקאוור המדובר וחוללה סערה קטנה.
לאחר הוצאת האי.פי, האיטה הלהקה את פעילותה, אך לא הודיעה על פירוק באופן רשמי.
בראשון לאוקטובר 1997, יום לפני מופע קאמבק שתיכננה הלהקה, מצאה פרמלוטר את מותה בתאונת דרכים. מותה של פרלמוטר עורר תדהמה וכאב נוראי בסצנת המוזיקה הישראלית, וגרם לפירוק הלהק באופן מיידי.
בשנת 1999 יצא אלבום כפול בשם "המכשפות - האוסף הכפול", שכלל את מיטב שירי הלהקה והקלטות מהופעות חיות שקיימה הלהקה.
במלאות חמש ועשר שנים למותה של פרלמוטר, קוימו מופעים לזכרה שכללו את שירי הלהקה, שירים שנכתבו ע"י פרלמוטר והולחנו לראשונה במיוחד לערב זה, ושירים שנכתבו בהשראת חייה ופועלה.
רוק אלטרנטיבי עם השפעות קלות של פאנק.

'עד העונג הבא'


להורדה